انجام معاینات قد و وزن دانش آموزان

مورخ 22 دی ماه 1400 معاینات قد و وزن دانش آموزان دبیرستان دخترانه امام حسین(علیه السلام) دوره اول، توسط مربی بهداشت آموزشگاه انجام شد.

به گزارش تبار، در دوران کودکی سرعت رشد بدن ثابت است اما با شروع دوره نوجوانی به طور ناگهانی افزايش مي يابد، یعنی بدن با سرعت زیادتری رشد می کند. سرعت رشد بدن دختران از سن 10 تا 11 سالگی کم کم بیشتر می شود و در سن 12 سالگی به حداکثر میزان می رسد. بهترین روش برای پی بردن به وضعیت رشد دانش آموزان ، اندازه گیری قد و وزن آنها و مقایسه آن با استانداردها می باشد . با استفاده از اندازه گیری وزن و قد شاخص های مختلفی تعیین می گردد که مهمترین آنها شاخص نمایه توده بدنی(BMI)است. مقایسه شاخص نمایه توده بدنی دانش آموز با استاندارد نمایه توده بدنی کودکان هم سن او نشان خواهد داد که دانش آموز لاغر، طبیعی ،دارای اضافه وزن و یا چاق می باشد.این شاخص در برابر عواملی مانند سوء تغذیه و بیماری حساس بوده به طوری که کمبود وزن برای قد می تواند خیلی سریع ایجاد شود و در کوتاه مدت نیز قابل جبران است.

از این رو معاینات قد و  وزن دانش آموزان توسط مربی بهداشت آموزشگاه سرکارخانم گلمحمدی جهت سنجش شاخص توده بدنی اندازه گیری شد.

انتهای پیام/


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20